Friday 30 November 2012

rancangan tv cuti sekolah.

hai hai hai hai.
asal cuti sekolah jek tak sah kalau tak ade cerita dongeng indonesia kat tv3 tu, n sekarang kat astro pon dah ade jugak cerita dongeng ni. wah boringggg gua!

pagi pagi lagi adik aku dah tercanggok depan tv dok tengok cerita ni,
pastu petang sambung lagi tengok kat tv3 pulak. masayallah
tak dek cerita lain ke malaysia ni , nak jugak amik cerita dari endon.
di sebabkan malas nak bising aku pon terpaksa la layan cerita tu, kadang kadang kelakar sebab aku dah tahu dah jalan cerita atau endding nye macam mana haha

sebenarnyer cerita ni jalan ceritanye sama jek.
mesti ade peri baik peri jahat
pastu binatang semua boleh cakap
yang gah lagi ade jin besar haha
pastu yang baik mesti miskin, yang jahat mesti kaya.
 yang gempak lagi ade istana dalam air. haha
ade jugak yang bila dah mati kene cuim hidup balik.
pokok boleh sedut orang.
banyak la lagi rekaan diaorang ni. haha





kata pon cerita dongeng kan , tajok pon ofcoz kene dongeng jugak.
 hahah. kelakar la.
kadang kadang bagus gak cerita ni lagi lagi buat kaum kaum ibu yang suri rumah tu boleh lah buat keje dengan aman,tenang n tak dek sapa yang nak kacau. hehe

tapi.............

kenapa la tv tv ni semua tak keluarkan cerita yang baru baru macam istanbul aku datang ke lagenda budak setan 2 ke, twilght ke, sepah the movie ke, tak kesah la ape ape asal kan bukan cerita dongeng ni !
kalau macam gitu comfem tak keluar rumah beb, n umall pon tak dek la yang nak datang kan kalau semua nak ikot selera aku jek haha

btw sekali sekali layan cerita ni okey la, jangan terlampau taksub especially kat budak budak, takot nanti diaorang  terlampau terleka pulak.

okeyy bye, selamat cuti sekolah adik adik :)

No comments:

Post a Comment